Mai társadalmunkban minden hétköznapi ember neveltetésének része, hogy jó alkalmazottat "faragjanak" belőle. Ebbe az irányba megy az iskola rendszer, a szülők és barátok tanácsai, stb.

Gondolj csak bele! Mit hallottál egész életedben? Tanulj és szerezz egy jólfizető állást. Nem így volt? Én üzleti főiskolára jártam, és még ott is azt tanultam, hogy hogyn legyek jó vezető, de mások alkalmazottjaként. Nem is csoda hogy így is lett. Sok évig dolgoztam alkalmazottként. A fizetésemből pedig - ami az átlag magyar munkavállaló fizetésének többszöröse volt - szinte semmit nem tudtam félre tenni. Egyszerűen a magasabb életszinvonal magasabb költségeket vont magaután... Ödrögi kör...

Aztán egy évvel ezelőtt felmondtam a munkahelyemen, hogy saját vállalkozásba fogjak. Szinte minden ismerősöm bolondnak nézett. Még a kislányom is úgy fogalmazott, hogy "Anya, más ember boldog lenne, ha ilyen gyönyörű irodában ilyen kellemes munkát végezhetne, ilyen sok pénzért. Te miért nem?" Nos, azért nem, mert tudtam, hogy manapság olyan, hogy biztos munkahely NEM LÉTEZIK. Sőt! Szinte senki nem gondol bele abba, hogy mit veszít az életéből a munkája miatt. Én imádtam a munkám, de mellette nagyon kevés szabadidőm maradt. Ráadásul egy munkaadó csak akkor ad fizetést, ha dolgozol. Tehát, még ha valahogy összespórol az ember annyi pénzt, hogy fél évig utazzon, tapasztalatokat szerezzen, akkor se engedheti meg magának hogy emenjen.

És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy ha szeretnék egy új gyereket, akkor arra is gondolnom kell, hogy 2-3 év alatt (ameddig csak a gyerekkel törődnék) elfelejtenek és nagyon nehéz visszatérni a "munkerőpiacra". Szóval váltanom kellett és azóta is mindenkit erre buzdítok.

Ha saját vállalkozásod van, ami már beindult és annyira jól működik, hogy megteremtődik a lehetőséged arra, hogy mással is törődj, akkor megközelíted a szabadság, vagy legalább is az anyagi függetlenség állapotát.

Ehhez persze több dologra van szükségünk. Ez a blog arról szól, mit tehetsz, ha megértetted miért fontos a szabadság és az anyagi függetlenség.

Szerző: goldrea  2009.09.29. 08:50 Szólj hozzá!

Címkék: munka saját pénz függetlenség vállalkozás vállalkozó munkahely felmondás anyagi biztos

A bejegyzés trackback címe:

https://goldrea.blog.hu/api/trackback/id/tr91414788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása